Yritysyhteistyö

Loistava mahdollisuus profiloitua kotimaan auttajaksi!

Joulun alla Joulupata-kampanja näkyy monikanavaisesti eri medioissa, ja ihan fyysisestikin melkein joka kadunkulmassa. Mikä sen hienompaa kuin olla mukana isosti näkyvässä kampanjassa ja profiloitua kotimaan auttajaksi. Useat yritykset ovat ja ovat olleet mukana tukemassa keräystä. He ovat antaneet kasvot kotimaan auttamiselle. Myös tiedotusvälineet ovat pitäneet patakeräystä ja ajankohtaista keräystarvetta esillä. Olemalla Joulupata-kumppani saat hyödyn Joulupata-keräyksen näkyvästä markkinoinnista. Markkinointikampanjan tukena on tiedotteita ja uutisia Pelastusarmeijan Uutishuoneella.

 Joulupata-kumppanit ja tukijat saavat käyttöönsä Joulupata kiittää -bannerin, jolla voi näyttää muille olevansa Joulupadan tukija. Banneria voi esimerkiksi käyttää omilla verkkosivuilla tai sähköpostin allekirjoituksena. 

Kumppaneiden ja tukijoiden nimet (myös lahjoitusmuoto) julkaistaan Joulupata.fi -sivuilla sekä Joulupadan ja Pelastusarmeijan facebook-sivuilla.

Joulupadan someviestinnässä käytetään hashtageja #Joulupata #kotimaanavuksi#joulupatavahti #joulupatakeräys #pelastusarmeija #vapaaehtoistyö

Hyvien arvojen äärellä

Toivomme yritysyhteistyökumppaneiltamme

  • Arvokumppanuutta ja yhteiskuntavastuullista halua auttaa heikompiosaisia
  • Vastuullista toimintaa ja johtamista oman työyhteisön sisällä sekä ympäröivässä yhteiskunnassa
  • Rohkeutta ja ennakkoluulottomuutta heittäytyä uusiin ideoihin!

Pelastusarmeija ei tee yhteistyötä yritysten kanssa, jotka saavat pääasiallisen tuottonsa seuraavista: alkoholi, uhkapelit, tupakka, aikuisviihde, aseellinen toiminta tai aseteollisuus tai harjoittavat epäeettistä, korruptoitunutta tai riistävää toimintaa tai rikkovat kansainvälisiä ympäristölakeja ja -asetuksia.

Yritysyhteistyön monet muodot

Pro bono -kampanjat markkinointitoimisto Make it Simplen kanssa

Markkinointitoimisto Make it Simple on ollut tärkeä yhteistyökumppanimme vuodesta 2016 lähtien. Make it Simple on suunnitellut ja toteuttanut kolmen viimeisimmän Joulupata-keräyksen markkinointiviestinnän luovia ratkaisuja. Kaikki yhteiset kampanjat ovat näkyneet kattavasti mediassa mainoselokuvien, ulkomainonnan ja digimainonnan kautta. Kaiken työn Make it Simple on tehnyt pro bono – eli aivan veloituksetta.

Joulupadan oma nimikkovillasukka

Joulupata ja Helsingin Villasukkatehdas ovat yhteistyössä kehittäneet Joulupadalle omat nimikkovillasukat. Ostamalla villasukat teet hyvän teon, koska villasukkien myynnistä saadut tuotot lahjoitetaan Joulupataan. Joulupadan keräystuotoilla autetaan kotimaan vähävaraisia.

 

Fonecta mukana Joulupata-keräyksessä jo kolmatta kertaa

Fonecta on vuodesta 2017 lähtien ollut mukana Pelastusarmeijan sähköisessä Joulupata-keräyksessä. 

"Haastamme henkilökunnan osallistumaan keräykseen ja tuplaamme henkilöstön yhdessä keräämme summan”, Fonectan henkilöstöjohtaja Katja Patojoki kertoo ja jatkaa: ”Olemme joulun aikaan aina tukeneet jotain hyvätekeväisyyskohdetta. Yhteistyö Pelastusarmeijan kanssa on ollut meistä hyvä tapa sekä antaa henkilöstölle mahdollisuus tehdä hyvää että yrityksenä olla mukana auttamassa vähävaraisia. Olemme saaneet keräyksestä paljon positiivista palautetta ja jos edellisvuosista voi päätellä, on odotettavissa, että keräämme tänä vuonna aiempaa isomman summan.”

S-ryhmä on jo kaksi kertaa ollut mukana mahdollistamassa joulupata-avustusten toteutuksen

K-ryhmä on jo viisi kertaa ollut mukana Joulupata-keräyksen yhteistyökumppanina yrityslahjoittajana

Joulupatakeräys on tärkeä osa K-ryhmän vastuullisuustyötä. Joulupatoja nähtiin vuonna 2017 myös monen K-ruokakaupan yhteydessä eri puolilla Suomea. 

Hintaopas.fi:n Vuoden verkkokauppa -äänestys toi Joulupataan 5 000 euroa!

Hintaopas.fi lahjoitti Vuoden verkkokauppa -äänestykseen annetuista äänistä yhteensä 
5 000 euroa Pelastusarmeijan perinteiseen Joulupata-keräykseen vuonna 2017 ja 2018.

 

MobilePayllä tehdyistä lahjoituksista potti Joulupataan

MobilePay: "Lupasimme lahjoittaa yhden euron jokaisesta joulukuun MobilePay-lahjoituksesta Pelastusarmeijan Joulupataan aina 5 000 euroon saakka. Lahjoituksia tuli hieno määrä, ja lahjoitamme tuon maksimisumman eli 5 000 euroa!"

Arvoyhteistyö Ihmisen osa -elokuvassa

Perjantaina 21.12.2018 elokuvateattereihin saapui elämänmakuinen elokuva Ihmisen osa. Lämminhenkinen draamakomedia kertoo etääntyneen, rikkinäisen perheen yllättävästä lähentymisestä: siitä, miten valheiden vyyhti vähän kerrallaan aukeaa ja lähimmäisenrakkaus voittaa.Pelastusarmeija on elokuvan levitysyhtiön B-Plan Distributionin arvoyhteistyökumppani.

Kuuluisia joulupatavahteja padalla

Vuonna 2018 Joulupadalta pystyi bongaamaan mm. maailmanmestari Timo ”Juti” Jutilan. Myös pika-aitajuoksija Annimari Korte tuki Joulupataa. Molemmat saimme mukaan yritysyhteistyökumppanimme AaltoHenkilöstöpalveluiden ansiosta. 

Vuosien saatossa padalla on nähty monia julkisuuden henkilöitä, kuten Stadin slangin porukat Georg Liemolan johdolla, Kirka, ja Martti Ahtisaaren ohella kaikki muutkin presidenttiehdokkaat olivat padalla vuonna 1996. 

Yrityksiäjoulupatavahteina

Lääkärikeskus Aava on monena vuonna adoptoinut omanJoulupadan. Aava on näin pystynyt tarjoamaan mielekästä ja tärkeäävapaaehtoistyötä omalle henkilöstölleen.

Yrityksiä joulupatavahteina

Bisnode on ollut vahtivuoroissa useasti jaJoulupata-kautta odotetaan innolla!

TavaralahjoituksiaJoulupataan

Osana yhteistyötä Pelastusarmeijan kanssa Streamloglahjoitti 1300 kpl lastenkirjoja jaettaviksi Pelastusarmeijan osastojen kauttaympäri Suomea. Kirjat tulevat Streamlogille kuuluvalta Kirjakauppa.com:lta jane jaetaan vähävaraisten perheiden lapsille joululahjoina.

Tavaralahjoituksia Joulupataan

Vaunula Autokauppa järjesti asiakkailleen tempauksen, jossa kerättiin leluja Joulupataan.  

Jouluaterian tarjoaminen 

YIT:n Triplan työmaalta lahjoitettiin yli 200 henkilölle jouluateria tarjottavaksi joko Pelastusarmeijan asumispalveluyksiköiden jouluaterioilla tai Pelastusarmeijan ylläpitämän Soppa -sosiaaliapukeskuksen kautta koteihin.

Jouluaterian tarjoaminen

Ada Freshin ja Pelastusarmeijan joulukampanjassa pystyi lahjoittamaan Ada Freshin verkkokaupan kautta jouluruokaa sisältäviä apupaketteja tarvitseville. 

Sinituote järjesti Joulupata-tempauksen

Sinituote järjesti jouluna 2017 kaikissa toimipisteissään tempauksen, jonka tuotot lahjoitettiin Pelastusarmeijan perinteiseen Joulupata-keräykseen. Sinituotteen kahdessa eri toimipisteessä järjestettiin henkilöstölle Joulupata-keräys, johon sai lahjoittaa raha- ja tavaralahjoituksia.

"Lahjana 100-vuotiaalle Suomelle halusimme osallistua Pelastusarmeijan Joulupata-keräykseen. Näin Sinituotteen koko henkilöstö pääsi osallistumaan kampanjaan ja tekemään hyvää yhdessä", kertoo Sinituotteen varatoimitusjohtaja Aino Määttä.

 

 

Yhdessä olemme enemmän. Haluatko auttaa kotimaan vähävaraisia?

Tule mukaan, Joulupata tarjoaa monta tapaa auttaa! 

Ota yhteyttä

MobilePaylla
numeroon 45011

Tilille FI 57 2084 3800 0057 29
viitenumero 8808

Tekstaamalla PATA (10€) tai
PATA20 (20€) numeroon 16499

Pivolla numeroon
0504001869